Dec 25, 2014

ជនអន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម​បន្ត​ឡើង​ភ្នំ​បូកគោ​ធ្វើ​ពិធី​សាសនា


ជនអន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម នៅ​តែ​បន្ត​ឡើង​ភ្នំ​បូកគោ ជា​ហូរហែ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃៗ។ ភាគ​ច្រើន​អ្នក​ដែល​ឡើង​ភ្នំ​ទាំង​នោះ​អះអាង​ថា មូលហេតុ​សំខាន់​គឺ​ដើម្បី​ធ្វើ​សមាធិ និង​ម្យ៉ាង​ដើម្បី​រំលឹក​ចំពោះ​
គុណ​នៃ​បុព្វបុរស​របស់​ពួក​គេ​ដែល​បាន​ស្លាប់​នៅ​លើ​ភ្នំ​នេះ​តាំង​ពី​យូរ​លង់​ណាស់​មក​ហើយ។
សំឡេង​ជនជាតិ​វៀតណាម៖ «មក​បាន​ច្រើន​ថ្ងៃ​ហើយ ហើយ​ថ្ងៃ​នេះ​មក​វត្ត រួច​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្ទះ​នៅ​ខេត្ត​ដុងថាប (Dong Thap) វិញ។ អ៊ីចឹង​បាន​ហើយ​ណា! អរគុណ​ច្រើន»។

ស្ថិត​ក្នុង​សំលៀក​បំពាក់​ឈុត​ខ្មៅ អម​ដោយ​កន្សែង​ផាយ​ចម្រុះ​ពណ៌​ផង​នោះ ស្ត្រី​ជនជាតិ​វៀតណាម វ័យ​ប្រហែល ៦០​ឆ្នាំ និយាយ​ថា ពួក​គាត់​បាន​មក​ស្នាក់នៅ​លើ​ភ្នំបូកគោ​នេះ​អស់​ពេល​ជា​ច្រើន​ថ្ងៃ​មក​ហើយ។ មូលហេតុ​ដែល​ពួក​គាត់​ឡើង​ភ្នំ​នេះ គឺ​ដើម្បី​មក​ធ្វើ​សក្ការបូជា​តាម​បែប​សាសនា និង​ធ្វើ​សមាធិ។

បច្ចុប្បន្ន​រមណីយដ្ឋាន​ភ្នំ​បូកគោ បាន​ក្លាយ​ជា​ទីតាំង​ចាប់​អារម្មណ៍​ខ្លាំង​បំផុត​នៃ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​​វៀតណាម។ បើ​ទោះ​ជា​រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ ពុំ​មាន​របាយការណ៍​ណា​មួយ​ដែល​បាន​​បង្ហាញ​ជា​ផ្លូវការ​ពី​ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​វៀតណាម ក៏​គេ​សង្កេត​ឃើញ​ថា ភាគ​ច្រើន​ពួក​គេ​បាន​ឡើង​ចុះ​ភ្នំ​បូកគោ​ជា​ហូរហែ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃៗ តាម​មធ្យោបាយ​រថយន្ត ១២​កៅអី និង​តាម​ម៉ូតូ បើ​ប្រៀបធៀប​នឹង​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​ផ្សេង​ទៀត។ ក្រៅ​ពី​នេះ ក៏​មាន​ដែរ​តាម​រថយន្ត​ប្រភេទ​ទេសចរណ៍​ធុន​ធំៗ​ថែម​ទៀត​ផង។
ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ភាគ​ច្រើន​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ជិត​ភ្នំ​បូកគោ និយាយ​ថា ពួក​គាត់​សប្បាយ​ចិត្ត​នៅ​ពេល​មាន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ។ ពួក​គាត់​ចាត់​ទុក​ថា ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​​នេះ​នឹង​អាច​ជួយ​ឲ្យ​មាន​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​សម្រាប់​ប្រទេស ក៏ប៉ុន្តែ​ទន្ទឹម​នឹង​នេះ ក្តី​បារម្ភ​ក៏​កាន់​តែ​ជា​បន្ទុក​ថែម​ទៀត​នៅ​ពេល​មាន​កំណើន​នៃ​វត្តមាន​ជនអន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម បាន​ហូរ​ចូល​មក​កម្ពុជា ជា​បន្តបន្ទាប់​នៅ​ពេល​នេះ។

លោកស្រី ស៊ុន រ៉ែន រស់​នៅ​ស្រុក​ទឹក​ឈូ ខេត្ត​កំពត ថ្លែង​ថា លោកស្រី​ពិត​ជា​ខ្វល់ខ្វាយ​នៅ​ពេល​ឃើញ​វៀតណាម បន្ត​ឡើង​ភ្នំ​បូកគោ​ដ៏​ច្រើន​បែប​នេះ។ លោកស្រី​តែង​សង្កេត​ឃើញ​ជន​អន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម ទាំង​នោះ​ឡើង​មក​ភ្នំ ប៉ុន្តែ​សំដៅ​ធ្វើ​សមាធិ ឬ​ថា ធ្វើ​សក្ការបូជា​តាម​បែប​សាសនា​ច្រើន​ជាង​មក​ទស្សនា​ធម្មជាតិ៖ «ខ្ញុំ​នៅ​ហ្នឹង​មែន ប៉ុន្តែ​ឥត​ដែល​ឡើង​ទៅ​ផង។ ឮ​គេ​ថា​លោក​តាំង​សមាធិ។ តាំង​សមាធិ​មែន ព្រោះ​អី​ប្អូនៗ​ខ្ញុំ​កាល​ហ្នឹង​វា​នៅ វា​ឃើញ​ឆ្នាំង​ចាន​លោកៗ យួន ថ្មីៗ»។

នៅ​តំបន់​បូកគោ​ទីតាំង​សំខាន់ៗ​ដែល​មាន​ចម្ងាយ​មិន​ក្រោម​ជាង ៥​គីឡូម៉ែត្រ ដោយ​គិត​ចាប់​​សណ្ឋាគារ​បូកគោ របស់​លោក សុខ គង់ ដែល​មាន​ចំណុច​ខ្លះ ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ​ជ្រៅ គឺ​បាន​ក្លាយ​ជាទី​សក្ការបូជា​ដ៏​ពេញ​និយម​បំផុត​របស់​ប្រជាជន​វៀតណាម ដែរ។

ជាក់ស្ដែង​នៅ​ចំណុច​វាលស្រែ ៥០០ ដែល​ប្រជាជន​កម្ពុជា ភាគ​ច្រើន​មិន​ដែល​ស្គាល់ និង​ពុំ​ដែល​សូវ​​បាន​ទៅ​ដល់​ផង​នោះ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ជនអន្តោប្រវេសន៍​ដែល​ជា​ជាតិ​ផ្សេង បាន​ដឹង​និង​ស្គាល់​ហើយ​ថែម​ទាំង​ជ្រើសរើស​ទីតាំង​នេះ​សម្រាប់​ធ្វើ​សមាធិ និង​កន្លែង​គោរព​ប្រតិបត្តិ​អស់​ពេល​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ណាស់​មក​ហើយ​ទៅ​វិញ។

ភ្ញៀវ​ទេសចរ​​កម្ពុជា ទៅ​ពី​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ មួយ​ក្រុម​ដែល​រក​ច្រក​ចូល​ទៅ​វាលស្រែ ៥០០ មិន​ឃើញ ថ្លែង​ក្នុង​លក្ខខណ្ឌ​មិន​បញ្ចេញ​ឈ្មោះ​ថា គេ​ពិត​ជា​ហួសចិត្ត​ក្រោយ​ពី​រក​ឃើញ​ទីតាំង​វាលស្រែ ៥០០ ហើយ​ពុំ​មាន​អ្វី​សោះ​សម្រាប់​កម្សាន្ត ក្រៅ​ពី​គយគន់​ទេសភាព​ធម្មជាតិ ក៏​ប៉ុន្តែ​តំបន់​នេះ ត្រូវ​បាន​ជនជាតិ​វៀតណាម ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ជា​ទី​សក្ការបូជា​ដូច្នេះ​ទៅ​វិញ៖ «យើង​នៅ​តែ​កណ្ដោល​ក្រុង ហើយ​នៅ​ព្រៃ​អត់​មាន​អ្នក​នៅ ដល់​អ៊ីចឹង មាន​តែ​ជនជាតិ​គេ​នៅ។ អ៊ីចឹង​យើង​បារម្ភ»។

សព្វថ្ងៃ​និន្នាការ​សាសនា​សម្រាប់​ជនជាតិ​វៀតណាម នៅ​លើ​ភ្នំ​បូកគោ​នេះ បាន​ក្លាយ​ជា​ទី​ពេញ​និយម​យ៉ាង​ខ្លាំង។ ពុំ​មែន​មាន​ត្រឹម​តែ​តំបន់​វាលស្រែ ៥០០ ទេ នៅ​លើ​ភ្នំបូកគោ ដែល​ពលរដ្ឋ​វៀតណាម មាន​ជំនឿ​ថា ជាទី​ស័ក្ដិសិទ្ធិ​ដែល​បាន​បន្សល់​ទុក​តាំង​ពី​ដូនតា​របស់​ពួក​គេ​មក​នោះ ពោល​គឺ​នៅ​មាន​ទីតាំង​ដទៃ​ទៀត​ក៏​កំពុង​ពេញ​និយម​ណាស់​ដែរ។

នៅ​ពេល​នេះ តំបន់​ប្រវាំងកូន ដែល​ស្ថិត​នៅ​ភាគ​ខាង​ជើង​ឆៀង​ខាង​លិច​ភ្នំ​បូកគោ ប្រជាពលរដ្ឋ​វៀតណាម បាន​សម្រុក​ទៅ​ទី​នោះ​ជា​ក្រុមៗ មាន​ទាំង​សង្ឃ​វៀតណាម ខ្លះ​ផង។ ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​មាន​ពេល​ខ្លះ សម្រាប់​មួយ​ក្រុម គឺ​មិន​ក្រោម​ពី ២០​នាក់​នោះ​ទេ។ បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​សំបុត្រ​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឲ្យ​សណ្ឋាគារ​របស់​លោក សុខ គង់ នៅ​លើ​ភ្នំ​បូកគោ និយាយ​ថា ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ ជាពិសេស​ភ្ញៀវ​បរទេស​ដែល​ជា​ជនជាតិ​វៀតណាម​នេះ គឺ​មក​ទស្សនា​មិន​ទៀង​ទាត់​នោះ​ទេ។

ថ្វី​បើ​មាន​ការ​អះអាង​យ៉ាង​នេះ​ក្ដី ក៏​សង្កេត​ឃើញ​ថា ពលរដ្ឋ​វៀតណាម ឡើង​មក​ភ្នំ​បូកគោ​មិន​លោះ​ពេល​ឡើយ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃៗ។ ដើម្បី​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​ដល់​តំបន់​ប្រវាំងកូន ដែល​ស្ថិត​នៅ​កណ្ដាល​នៃ​ជួរ​ភ្នំបូកគោ​នេះ បើ​គេ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដោយ​ថ្មើរ​ជើង​ចេញ​ពី​សណ្ឋាគារ​របស់​លោក សុខ គង់ គឺ​មាន​រយៈ​ចម្ងាយ​មិន​តិច​ជាង ១០​គីឡូម៉ែត្រ​ឡើយ។ ផ្ទុយ​ពី​នេះ​វិញ បើ​គេ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ច្រក​នៃ​ទឹកឈូ គឺ​ត្រូវ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដោយ​ថ្មើរ​ជើង​ដែរ​ក្នុង​រយៈពេល​មិន​តិច​ជាង ៤​ម៉ោង​នោះ​ទេ។

អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​ត្រូវ​ដើរ​ឆ្លង​ភ្នំ​កាត់​ជ្រោះ ជម្រាល​ភ្នំ និង​ពេល​ខ្លះ​កាត់​អូរ​ធម្មជាតិ ដែល​គ្រប​ដណ្ដប់​ដោយ​ដើម​ឈើ​ធំៗ និង​ព្រៃ​ស្រោង ស្ទើរ​គ្មាន​ពន្លឺ​ថ្ងៃ​មុន​ទៅ​ដល់​គោលដៅ។

ដោយ​ឡែក​នៅ​តាម​ដើម​ឈើ​នីមួយៗ ឯ​ណេះ​វិញ ពលរដ្ឋ​វៀតណាម បាន​បោះ​ទង់​សាសនា​របស់​គេ​ជាប់​នឹង​ដើម​ឈើ​ក្នុង​ចម្ងាយ​ដី​ជា​ច្រើន​គីឡូម៉ែត្រ មុន​នឹង​ទៅ​ដល់​តំបន់​ប្រវាំងកូន។ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ដែល​ធ្លាប់​ឡើង​ចុះ​ព្រៃ​ភ្នំ និយាយ​ថា ទង់​ដែល​វៀតណាម បាន​បោះ​នៅ​តាម​ដើម​ឈើ​នេះ គឺ​ជា​សញ្ញា​សំគាល់​តំបន់​កាន់កាប់​នៃ​ដូនតា​របស់​ពួកគេ​តាំង​ពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ។

បើ​ទោះ​ជា​នៅ​ពេល​នេះ ជម្រក​ដែល​វៀតណាម តែង​ស្នាក់​នៅ​តំបន់​វាលស្រែ ៥០០ ត្រូវ​បាន​ដុត​បំផ្លាញ​យ៉ាង​ណា​ក្តី ក៏​ចំនួន​នៃ​ជន​អន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម ដែល​តែង​ឡើង​ចុះ​ភ្នំ​បូកគោ ដើម្បី​ធ្វើ​ពិធី​តាម​បែប​សាសនា​នោះ​មិន​ថមថយ​ឡើយ។

នៅ​ពេល​ទៅ​ដល់​តំបន់​ប្រវាំងកូន​ភ្លាម គេ​នឹង​ឃើញ​ផ្នូរ​ជា​ច្រើន​ដែល​វៀតណាម ចាត់​ទុក​ថា គឺ​ជា​ផ្នូរ​បាន​បន្សល់​ទុក​តាំង​ពី​ដូនតា​ដែល​ស្លាប់​នៅ​លើ​ភ្នំ​បូកគោ តាំង​ពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ។ ផ្នូរ​ដែល​រៀបចំ​ឡើង​ពី​ដុំ​ថ្ម ដែល​ទំនង​មើល​ទៅ​ហាក់​ដូច​រៀបចំ​ទុក​ដែល​ផ្ទុយ​​ពី​ផ្នូរ​សាកសព​នេះ ត្រូវ​បាន​វៀតណាម​អុជ​ធូប និង​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ជា​រៀងរាល់​ថ្ងៃ។

តួលេខ​ដ៏​ច្រើន​នៃ​ផ្នូរ​ដែល​វៀតណាម កំណត់​ថា ជា​ផ្នូរ​បុរាណ​ដូនតា​របស់​ខ្លួន​នេះ នៅ​មិន​គិត​ពី​តំបន់​ម៉ុងបី​ដែល​មាន​ចម្ងាយ​ផ្លូវ​ជាង ៥​គីឡូម៉ែត្រ ពី​តំបន់​ប្រវាំងកូន​នេះ​ទៀត​នៅ​ឡើយ​ផង។
ប្រធាន​មជ្ឈមណ្ឌល​ជាតិ និង​សីលធម៌​សង្គម លោក ប៉ូ សំណាង យល់​ឃើញ​ថា លំហូរ​នៃ​ពលរដ្ឋ​វៀតណាម ចូល​មក​កម្ពុជា ដ៏​ច្រើន​សន្ធឹកសន្ធាប់​នេះ គឺ​ក្តី​បារម្ភ​មួយ​សម្រាប់​ជោគវាសនា​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជា។

លោក​បន្ត​ថា បើ​ការ​ចូល​មក​មាន​ច្បាប់​ទម្លាប់​ត្រឹមត្រូវ វា​គឺ​មិន​ជា​បញ្ហា​អ្វី​នោះ​ទេ។ ក៏ប៉ុន្តែ​ការ​ឆ្លង​ដែន​ពី​អធិបតេយ្យ​មួយ​ចូល​មក​ក្នុង​អធិបតេយ្យ​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​ដោយ​ពុំ​មាន​ច្បាប់ វា​គឺ​ជា​បញ្ហា​រសើប​បំផុត៖ «វៀតណាម​គាត់​ចេញ​ចូល​តាម​​អំពើ​ចិត្ត ចុះ​បើ​សិន​ប្រទេស​គាត់​យើង​នាំ​ប្រជាជន​ខ្មែរ​ទៅ​បួងសួង​អ៊ីចឹង តើ​វា​គិត​យ៉ាង​ម៉េច។ ប៉ះពាល់​បូរណភាព​ដែន​ដី​មួយ​ដែល​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​នាំ​គ្នា​ការពារ​ដើម្បី​ជាតិ​មាតុភូមិ​​របស់​យើង»។

ទាំង​អភិបាល​ខេត្ត​កំពត លោក ខូយ ឃុនហួរ ស្នងការ​ខេត្ត​លោក ថ្លាង ធារិន និង​មន្ទីរ​វប្បធម៌​ពុំ​អាច​សុំ​ការ​បំភ្លឺ​បាន​ទេ ដោយ​អះអាង​ថា ជាប់​រវល់ និង​ពុំ​មែន​ជា​បន្ទុក​ដែល​ត្រូវ​ដោះស្រាយ។

បើ​ទោះ​ជា​បែប​ណា ប្រធាន​ប៉ុស្តិ៍​ព្រំដែន​កម្ពុជា-​វៀតណាម ប្រចាំ​ច្រក​ទាន់ហន់ លោក អែម សុភា ឲ្យ​ដឹង​ថា ពលរដ្ឋ​វៀតណាម ដែល​ឆ្លង​កាត់​ទៅ​ភ្នំ​បូកគោ ទាំង​អស់​គឺ​សុទ្ធ​តែ​មាន​លិខិត​ឆ្លងដែន និង​មាន​ការ​អនុញ្ញាត​ត្រឹមត្រូវ​ពី​អាជ្ញាធរ​ពាក់ព័ន្ធ៖ «ភាគ​ច្រើន គឺ​គេ​ប្រើ​លិខិត​ឆ្លង​ដែន។ ភ្ញៀវ​ទាំង​អស់​ហ្នឹង​គឺ​មិន​អាច​ហ៊ាន​ឆ្លង ដោយ​គ្មាន​ឯកសារ​បាន​ទេ»។

វិទ្យុ​អាស៊ីសេរី ពុំ​​អាច​សុំ​ការ​បំភ្លឺ​រឿង​នេះ​ពី​លោក សុខ គង់ ម្ចាស់​គម្រោង​ភ្នំ​បូកគោ​បាន​ទេ។ យ៉ាង​ណា បុគ្គលិក​ដែល​បម្រើការ​នៅ​​លើ​ខ្នង​​ភ្នំ​​បូកគោ និយាយ​ថា ពលរដ្ឋ​វៀតណាម ដែល​ឡើង​ទៅ​ធ្វើ​សមាធិ​នៅ​តាម​គោល​ដៅ​មួយ​ចំនួន​នៃ​បរិវេណ​ដែល​គ្រប់គ្រង​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន គឺ​មិន​អាច​ស្នាក់​នៅ​ឲ្យ​លើស​ពី ២​យប់ ៣​ថ្ងៃ​បាន​ឡើយ។ ថ្វី​បើ​មាន​ការ​បក​ស្រាយ​បែប​នេះ​ក្ដី ក៏​ពលរដ្ឋ​វៀតណាម ដែល​ទៅ​ជា​ក្រុមៗ ឲ្យ​ដឹង​ថា មាន​អ្នក​ខ្លះ​ក្នុង​ចំណោម​ពួក​គេ គឺ​អាច​ស្នាក់​នៅ​រហូត​ដល់ ៤​យប់ ៥​ថ្ងៃ ក៏​មាន​ដែរ៖ «ខ្ញុំ​ទើប​ចេញ​ពី​កន្លែង​សែន​ទេ ហើយ​ឥឡូវ​ត្រឡប់​ទៅ​វិញ​ហើយ។ ពួក​ខ្ញុំ​មក​បាន ៤​យប់​ហើយ។ មាន​អ្នក​ខ្លះ​នៅ​ទៀត​​ទេ»។

កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១៩ ខែ​ធ្នូ គណៈកម្មការ​មួយ​ក្រុម​របស់​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រសិល្ប បាន​ចុះ​ពិនិត្យ​ទីតាំង​មួយ​ចំនួន​ដែល​មាន​មន្ទិល​សង្ស័យ​នៅ​លើ​ភ្នំ​បូកគោ។ នេះ​គឺ​ជា​លើក​ទី​ពីរ​ហើយ ដែល​មាន​គណៈកម្មការ​ពី​ខាង​រដ្ឋាភិបាល​ចុះ​អង្កេត​រក​មូលហេតុ ក្រោយ​ពី​មាន​ប្រតិកម្ម​ជា​បន្តបន្ទាប់។ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២៣ ខែ​សីហា ឆ្នាំ​២០១៣ គណៈកម្មការ​ចម្រុះ ៤​ស្ថាប័ន​របស់​រដ្ឋាភិបាល ក៏​បាន​ចុះ​អង្កេត​ម្ដង​ដែរ តែ​ជា​លទ្ធផល​រក​មិន​ឃើញ​អ្វី​នោះ​ទេ។

សម្រាប់​លើក​នេះ​វិញ អគ្គនាយករង​បេតិកភណ្ឌ​នៃ​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រសិល្ប លោក ហេង ផាឌី ដែល​ដឹកនាំ​ការ​ចុះ​អង្កេត​ទទួល​ស្គាល់​ថា គឺ​ពិត​ជា​មាន​ផ្នូរ​បូរាណ និង​ការ​ស្នាក់នៅ​ខ្លះៗ​មែន​នៃ​ជនជាតិ​វៀតណាម។ ដោយ​ឡែក​នៅ​វាលស្រែ ៥០០ វិញ ពុំ​មាន​ឃើញ​អ្វី​ជា​ដុំ​កំភួន​នោះ​ទេ៖ «យើង​ទៅ​ដល់​ទីតាំង​មួយ​ដែល​ថា វាលស្រែ ៥០០ គឺ​យើង​អត់​មាន​ឃើញ​មាន​សកម្មភាព​ជនជាតិ​វៀតណាម​ទេ ប៉ុន្តែ​ឃើញ​មាន​អ្នក​ប្រចាំការ។ កន្លែង​ដែល​យើង​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​គឺ​ប្រវាំងកូន។ ប្រវាំងកូន គឺ​មាន​រយៈ ចម្ងាយ​ជាង ១​ គីឡូម៉ែត្រ​ពី​កាស៊ីណូ​ហ្នឹង។ នៅ​ទី​នោះ ពេល​ដែល​ក្រុម​ការងារ​យើង​ទៅ​ដល់ ជួប​ជនជាតិ​វៀតណាម មួយ​ក្រុម ប្រហែល​មាន​គ្នា ១៤​នាក់»។

ផ្ទុយ​ពី​នេះ បុគ្គលិក​អង្កេត​នៃ​អង្គការ​លីកាដូ (Licadho) ប្រចាំ​ខេត្ត​កំពត លោក យន់ ផល្លី ដែល​ចុះ​ពិនិត្យ​សកម្មភាព​ដោយ​ផ្ទាល់​យល់​ឃើញ​ថា រូបភាព​ដែល​ពលរដ្ឋ​វៀតណាម​ធ្វើ​សកម្មភាព​នៅ​លើ​ភ្នំ​បូកគោ គឺ​ពិត​ជា​មន្ទិល​សង្ស័យ។ លោក​ថ្លែង​បន្ត​ថា ថ្វី​បើ​ពួក​គេ​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​មាន​ច្បាប់​ក៏ដោយ​ចុះ ក៏​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​នៅ​ក្នុង​អធិបតេយ្យ​មួយ​មិន​គួរ​ឲ្យ​មាន​ការ​ស្នាក់​នៅ​របស់​ជនជាតិ​ដទៃ​ទៀត ដែល​មាន​ឧបករណ៍​សព្វគ្រប់​ដូច​នេះ​ទេ។

លោក​យល់​ឃើញ​ថា អាជ្ញាធរ​ជំនាញ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​គប្បី​ពិនិត្យ និង​ចាត់វិធានការ​ដោយ​ម៉ឺងម៉ាត់ ដែល​ជា​ការ​ទទួល​ខុសត្រូវ​មួយ​ដ៏​ខ្ពស់​របស់​ខ្លួន៖ «អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន យើង​គួរ​តែ​រឹត​បន្តឹង​ទាក់ទិន​នឹង​ច្បាប់​អន្តោប្រវេសន៍។ នៅ​តំបន់​វាលស្រែ ៥០០ ឬ​ក៏​ប្រវាំងកូន​នេះ យើង​គិត​ថា ជនជាតិ​ខ្មែរ​យើង​មិន​អាច​ចេញ​ចូល​ដោយ​សេរី​ទេ មាន​ការ​ហាម​ឃាត​ដោយ​ក្រុម​សន្តិសុខ​របស់​លោក​ឧកញ៉ា សុខ គង់។ បើ​សិន​ទៅ​តំបន់​នោះ គឺ​យើង​ត្រូវ​ទិញ​សំបុត្រ​អី​ផ្សេងៗ​ដែរ ទើប​យើង​អាច​ទៅ​ដល់»។

នៅ​ទីតាំង​ប្រវាំងកូន ដែល​ស្ថិត​នៅ​កណ្ដាល​នៃ​ជួរ​ភ្នំ​បូកគោ ក្រៅ​ពី​មាន​អ្នក​ជឿ​លើ​សាសនា ហើយ​ទៅ​គោរព​បូជា​រាល់​ថ្ងៃ​លើស​ពី​នេះ​ ក៏​មាន​អ្នក​ស្នាក់​នៅ​ជា​អចិន្ត្រៃយ៍ ដើម្បី​ថៃ​រក្សា​ការពារ​ថែម​ទៀត។ បន្ថែម​ពី​លើ​នេះ វៀតណាម ថែម​ទាំង​ដាក់​​តាំង​ជា​ព្រះ​ពុទ្ធរូប​ព្រះ​នៃ​សាសនា​វៀតណាម រូប​លោក ហូ ជីមិញ ជា​អក្សរ​វៀតណាម សរសេរ​លើ​ផ្ទាំង​ថ្ម​ជា​ច្រើន​ផ្ទាំង គ្រឿង​ហូប ដាំ​ដើម​ឫស្សី និង​មាន​ប្រព័ន្ធ​ទឹក ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ​នោះ​ថែម​ទៀត​ផង៕

Bagikan

Jangan lewatkan

ជនអន្តោប្រវេសន៍​វៀតណាម​បន្ត​ឡើង​ភ្នំ​បូកគោ​ធ្វើ​ពិធី​សាសនា
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.